سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله تفریحی و سرگرمی


نیازمندیهای مهناد -درج آگهی رایگان - تبلیغات رایگان - تبلیغات اینترنتی - خرید و فروش بی واسطه

&

توضیحات رئیس دانشگاه آزاد بروجرد در خصوص اعتراض دانشجویان مهندسی پزشکی به عدم تعیین تکلیف گرایش


 

 

  • توضیحات رئیس دانشگاه آزاد بروجرد در خصوص اعتراض دانشجویان مهندسی پزشکی به عدم تعیین تکلیف گرایش

    //توضیحات رئیس دانشگاه آزاد بروجرد در خصوص اعتراض دانشجویان مهندسی پزشکی به عدم تعیین تکلیف گرایش / مطابق قوانین عمل کردیم

    داریوش جاوید، رئیس دانشگاه آزاد بروجرد در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ضمن اشاره به خبر منتشره این رسانه در خصوص عدم تعیین تکلیف گرایش دانشجویان مهندسی پزشکی گفت: دانشجویان مهندسی پزشکی به دو صورت با آزمون و بدون آزمون جذب می‌شوند.


    جاوید افزود: پذیرش در رشته مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد بروجرد که زیر مجموعه وزارت علوم است، غالبا بدون آزمون صورت می‌گیرد و این رشته در این دانشگاه فاقد گرایش است و دانشجویان در دفترچه انتخاب رشته در جریان این موضوع قرار می‌گیرند و زمان ثبت نام هم بر اساس سند پذیرش به آنان اطلاع داده می‌شود.

    رئیس دانشگاه آزاد بروجرد ابراز کرد: بر اساس اعلام مدیر گروه مهندسی پزشکی واحد، دانشجویانی که با آزمون و از طریق وزارت بهداشت در رشته مهندسی پزشکی تحصیل می‌کنند، گرایش تحصیلی برای آنان تعریف شده و این دانشجویان بعد از گذراندن تمامی دروس بایستی در طرح شرکت کنند و پس از آن هم برای آن‌ها مدرک فارغ التحصیلی صادر می‌شود.

    بیشتر بخوانید:


     


    وی اظهار کرد: بر این اساس، در سرفصل‌های وزارت علوم روی این موضوع تاکید شده که رشته بدون آزمون مهندسی پزشکی فاقد هر گونه گرایشی است و طبق این سرفصل، نیازی به گذراندن طرح، برای صدور مدرک نیست.

    جاوید گفت: دانشجویان رشته مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد بروجرد، در حالی نسبت به این موضوع معترض هستند که از ابتدا از تمامی این موارد مطلع بودند و می‌دانستند که قرار نیست در طرح شرکت کنند چرا که گرایشی برای آنان در دفترچه و زمان ثبت نام تعریف نشده و این عمل، مطابق قانون بوده است.

    وی بیان کرد: مدیر گروه این دانشجویان از ترم سه به بعد، مطابق اختیاراتی که داشته و با رضایت و هماهنگی دانشجویان یکسری از دروس گرایش بیوالکتریک را به آنان ارائه داده و دانشجو‌ها هم این دروس را گذراندند و فارغ التحصیل شدند، اما حالا برخلاف آنچه که در دفترچه انتخاب رشته آن‌ها ذکر شده و هنگام ثبت نام به اطلاعشان رسیده، مدعی هستند که باید گرایش بیوالکتریک در مدرک تحصیلیشان قید شود که این امکان وجود ندارد و خلاف قوانین است.

    رئیس دانشگاه آزاد بروجرد ادامه داد: مطابق بخشنامه سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی که به ما هم ابلاغ شده، مکلفیم مدارک فارغ التحصیلی که برای دانشجویان صادر می‌کنیم (تحت عنوان گواهینامه موقت و دانشنامه) منطبق با سند پذیرش باشد و این اجازه را نداریم که حتی پسوندی به آن اضافه یا کم کنیم. در سند پذیرش تمام این دانشجویان هم رشته مهندسی پزشکی بدون گرایش تعریف شده است.

    //توضیحات رئیس دانشگاه آزاد بروجرد در خصوص اعتراض دانشجویان مهندسی پزشکی به عدم تعیین تکلیف گرایش / مطابق قوانین عمل کردیم

    وی تاکید کرد: این موضوع را از معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی هم پیگیری کردیم و به ما اعلام شد که گذراندن طرح شامل دانشجویان مهندسی پزشکی دانشگاه نمی‌شود و از ابتدا هم گرایشی برای آنان تعریف نشده است.

    جاوید با تاکید بر اینکه رعایت قوانین و مقررات سرلوحه کار دانشگاه آزاد بروجرد است، بیان کرد: ما در کنار دانشجویان مهندسی پزشکی هستیم و تا جایی که امکان داشته پیگیر این جریان شدیم، اما با توجه به اینکه آنان از ابتدا در جریان بودند که رشته مهندسی پزشکی فاقد گرایش است و زمان ثبت نام هم از این مسئله مطلع بودند و حتی مدرک فارغ التحصیلی آنان صادر شده، این پیگیری‌ها نتیجه‌ای نخواهد داد و اعمال تغییر در مدرک تحصیلیشان، خلاف قوانین است.